دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

دولت کشورهای همراه آل سعود را با ابزار اقتصادی تنبیه کند دولت کشورهای همراه آل سعود را با ابزار اقتصادی تنبیه کند

دولت کشورهای همراه آل سعود را با ابزار اقتصادی تنبیه کند

۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اقتصاد
شماره خبر: ۳۳۱۶۶۹

تصویر مصاحبه خبری خبرگزاری بسیج با عنوان دولت کشورهای همراه آل سعود را با ابزار اقتصادی تنبیه کند با سید محسن طباطبایی مزدآبادی

سید محسن طباطبایی مزدآبادی کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به قطع رابطه دولت عربستان و چند کشور دیگر با ایران گفت: این حرف که از منظر اقتصادی این اقدام بر کشور ما تاثیرگذار است بیشتر در حد یک لطیفه است!

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در شرایط تحریم ابرقدرت ها نیز توانست ساختار و شاکله خود را حفظ کند، افزود: بازار جهانی متنوع است و کشورهایی که برای یک چالش سیاسی دستور قطع رابطه را صادر می کنند الفبای تعامل در دنیای جدید را فرا نگرفته اند.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اذعان به اینکه البته دولت ایران می بایست در بلند مدت کشورهای دیگری را جایگزین شرکای عربی کند، گفت: دولت باید در خصوص واردات از بندرهای امارات متحده عربی یک بازنگری جدی کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه امارات متحده عربی طی چندساله اخیر به یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران بدل شده است، افزود: امیرنشین های امارات از دلالی بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی ایران سودهای کلانی برده اند و همین عامل نیز باعث شده در شرایط فعلی آنها به درخواست آل سعود برای قطع رابطه با ایران پاسخ منفی بدند.

مدرس دانشگاه خوارزمی با اذعان به اینکه ایران می تواند از ظرفیت های دیگر کشورهای منطقه استفاده کند، گفت: به هر تقدیر در حوزه تجارت خارجی دولت باید کشورهایی که با آل سعود همراهی کردند را تنبیه کند.

منبع : خبرگزاری بسیج

تاریخ انتشار : 1394/10/19

شماره خبر : 8617164

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟