دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی بانکداری ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی بانکداری

ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی بانکداری

۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۸/۱۰
اقتصاد
شماره خبر: ۴۹۲۵۰۸

Banker - دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: مطالعات رفتاری می تواند در تقویت اعتماد اجتماعی در صنعت مالی و بانکی کشور و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار باشد.

به گزارش بنکر (Banker)، کنگره بین المللی علوم رفتاری با حضور جمعی از صاحب نظران و کارشناسان و همچنین تنی چند از اعضای انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برگزار شد.
بر این اساس سید محسن طباطبایی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری در سخنرانی افتتاحیه این کنگره با اشاره به رشد بالای شهرنشینی در جهان و روند شتابان شهری شدن در کشورهای روبه توسعه، گفت: در ایران نیز میزان شهرنشینی اکنون به بیش از 70 درصد رسیده که توجه به موضوع رفتار شهروندی و راهکارهای ارتقاء منزلت شهروندی را اهمیت می بخشد.
.وی با یادآور شدن سنخیت عنوان کنگره علوم رفتاری با شعار سال ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری مد ظله العالی، گفت: تحقق پیام همدلی و همزبانی منوط به تجلی یافتن این مهم در حوزه رفتاری مردم و مسئولان است.
مدیرمسئول فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری در ادامه، توسعه پایدار را یکی از کلیدواژه های اصلی هزاره سوم دانست و بر اهمیت جایگاه آموزش در جهت نیل به توسعه پایدار تأکید کرد و افزود: تأثیرات شهرها در اکوسیستم های طبیعی و آثار زیست محیطی شهرها و نیز تاثیر متقابل محیط زیست شهری بر روان و رفتار افراد ضرورت تقویت مطالعات رفتاری در این زمینه را پراهمیت ساخته است.
وی همچنین به جایگاه مطالعات روانشناسی شهری و رفتارگرایی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: یکی از اقدامات برجسته شهرداری تهران در این زمینه توسعه هویت بخشی به شهر در قالب فعالیت هایی نظیر نگارخانه های شهری است.
سخنران مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی علوم رفتاری؛ یکی از علل موفقیت انجمن علمی اقتصاد شهری ایران را رویکرد شهروندمدار و رفتارمحور به شهر دانست و گفت: به عنوان مثال ما در انجمن به موضوع سرمایه شهری توجه ویژه ای داشته ایم و معتقدیم سرمایه شهری از ارکان توسعه و عنصر پیش برنده رفتار شهروندی می باشد.
عضو هیئت داوری کنگره بین المللی علوم رفتاری، رفتار متناسب با ارزشهای والای انسانی، اخلاقی و الهی را یکی از شروط آرامش و پیشرفت شهروندان دانست و افزود: بدون شک دین مبین اسلام بهترین نقشه راه برای تنظیم رفتار را مطرح کرده است.
مطالعه کاربردی گردشگری، ابعاد، آثار و ضرورت های آن از منظر علوم رفتاری از دیگر محورهایی بود که طباطبایی به آن اشاره کرد و گفت: پژوهشگران حوزه علوم رفتاری باید به مطالعه و تحقیق جدی درباره الگوهای رفتاری گردشگران، جامعه میزبان، سرمایه گذاران و مدیران امر گردشگری روی آورند چرا که امروز نقش صنعت گردشگری در توسعه شهری، بی بدیل است.
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران همچنین به موضوع کلیدی نقش علوم رفتاری در حوزه بانکی، مالی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: مطالعات رفتاری می تواند در تقویت اعتماد اجتماعی در صنعت مالی و بانکی کشور و همچنین افزایش رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار باشد.
نائب رئیس هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری با اشاره به نهادینه کردن الگوهای رفتاری مناسب توسط بانکها با استفاده از تبلیغات گفت: برای مثال تبلیغات بانک شهر_شهر تعطیل نیست_ یک الگوی موفق از تبلیغات بود که در آن رضایت مندی، آرامش خاطر، اعتماد و اطمینان شهروندان لحاظ شد.
جهانی شدن شهرها و رفتار متناسب با این تحول ، از دیگر مباحثی بود که طباطبایی یادآور شد و اضافه کرد: حرکت تهران با در نظر گرفتن برنامه های توسعه شهری و اسناد فرداستی به ویژه چشم انداز 1404 در تمامی ابعاد رفتاری منوط به توجه وافر به معیارها و هویت اسلامی است.
در پایان دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری دعوت از انجمن های علمی جهت شرکت فعال در کنگره ها را امری لازم و بنیادی قلمداد کرد و گفت: حضور انجمن های علمی و همفکری و هم اندیشی آنان به غنای مباحث علمی کمک شایانی خواهد کرد.
لازم به ذکر است پنل های تخصصی نقد و بررسی مقالات پذیرفته شده نیز با حضور دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران در حاشیه کنگره برگزار شد.

منبع : بنکر
شماره خبر : 106784
نویسنده : سیدمحسن طباطبایی

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟