دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

بدهی های دولت به شهرداری، عامل تشدید کننده آلودگی هوا بدهی های دولت به شهرداری، عامل تشدید کننده آلودگی هوا

بدهی های دولت به شهرداری، عامل تشدید کننده آلودگی هوا

۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۷
شهری و جامعه
شماره خبر: ۳۴۸۶۵۲

سید محسن طباطبایی کارشناس مسایل شهری در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به اینکه اگر قرار است کاری برای حل مشکل آلودگی هوا انجام شود، در گام نخست باید به دنبال حل مشکل حمل و نقل عمومی باشیم، افزود: بیش از 75 درصد از آلودگی هوا در کلان شهرها به حمل و نقل مربوط است.

وی با اشاره به اینکه قریب به 3.5 میلیون موتور سیکلت در شهر تهران در حال تردد است، گفت: طبق آمارهای رسمی 24 درصد آلودگی هوای تهران به همین موتورهای بی کیفیت بازمی گردد.
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، با اذعان به اینکه متاسفانه نهادهای نظارتی در برخورد با خودروهای دودزا جدیت به خرج نمی دهند، ادامه داد: طبق برخی گزارش ها بیش از 80 درصد خودروها و نیز 96 درصد از موتورسیکلت های در حال تردید در تهران بدون معاینه فنی استاندارد هستند که این خود می تواند عاملی در تشدید بحران آلودگی هوا باشد.
طباطبایی به ضرورت کمک دولت به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: برای حل معضل آلودگی هوا ما نیازمند همکاری دولت و شهرداری هستیم و اگر قرار باشد روند فعلی بدهی های دولت به شهرداری ادامه داشته باشد معضل آلودگی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری بسیج

تاریخ انتشار : 1394/10/07

شماره خبر : ۸۶۱۱۸۶۶

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟