دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

ضرورت پرهيز از به کارگيري المان هاي پست مدرن در مناظر شهري/ تقويت بازنمايي فرهنگ مقاومت در سيماي شهرها ضرورت پرهيز از به کارگيري المان هاي پست مدرن در مناظر شهري/ تقويت بازنمايي فرهنگ مقاومت در سيماي شهرها

ضرورت پرهيز از به کارگيري المان هاي پست مدرن در مناظر شهري/ تقويت بازنمايي فرهنگ مقاومت در سيماي شهرها

۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۸/۱۱
شهری و جامعه
شماره خبر: ۴۷۰۵۳۰

موج - دبير انجمن علمي اقتصاد شهري ايران ضمن انتقاد از به کارگيري المان هاي پست مدرن در مناظر شهري برخي از کلان شهرها گفت: امروز ضرورت دارد تا در سيماي شهري عناصر فرهنگ مقاومت بازنمايي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محسن طباطبايي مزدآبادي، با تاکيد بر اين که امروز گذار به شهرنشيني يک فرايند غيرقابل انکار در تمامي دنياست، افزود: با اين حال اين فرايند در برخي از موارد فرصت ساز و برخي مقاطع نيز تهديدزاست.
وي با اشاره به اين که يکي از آسيب هاي جدي شهرنشيني اضمحلال آداب و رسوم سنتي و فرهنگ سنتي جوامع است، يادآور شد: اگر در راستاي تقويت فرهنگ ديني و اسلامي در کلان شهرها اقدامي صورت نپذيرد نمي توان رشد آسيب هاي اجتماعي را مهار کرد.
دبير انجمن علمي اقتصاد شهري ايران با تاکيد بر اين که فرهنگ 8 سال دفاع مقدس مملو از ازرش هاي ديني و انقلابي است که بازنمايي و بازآفريني آن مي تواند در ميانه ميدان نبرد فرهنگي به ياري نسل جوان بيايد، افزود: امروز نقش و جايگاه رسانه ها در تکوين فرهنگ عمومي و نهادينه سازي هنجارها يک واقعيت مسلم است و از اين رو ضرورت دارد تا رسانه ملي بيش از پيش با خلاقيت و ابتکار به تبيين فرهنگ 8 سال دفاع مقدس بپردازد.
طباطبايي در بخش ديگري از سخنان خود به تاکيدات مقام معظم رهبري براي ظهور و بروز نمادهاي اسلامي و انقلابي در سيماي شهري اشاره کرد و يادآور شد: شهري که در آن ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس فراموش شده باشد شهر بي روح است.
وي با اشاره به اين که در حوزه توسعه سيما و منظر شهري در ايران با تکيه بر مفاهيم ديني و انقلابي کمتر کارهاي علمي، تحقيقاتي و کاربردي صورت گرفته است، گفت: امروز ضرورت دارد تا از دانش روز جهاني در مديريت فضاي رواني شهرها ضمن توجه به مفاهيم ديني و انقلابي بهره گيريم.
طباطبايي ادامه داد: متاسفانه در برخي از کلان شهرها استفاده از المان هاي پست مدرن که هيچ تطابقي با ارزش هاي ديني و ملي ندارند در حال رشد و نمو است و برخي تقليدهاي کورکورانه از مدل هاي زيباسازي غربي، ماهيت اين شهرها را از الگوي شهر اسلامي – ايراني دور کرده است.
مهدي باسمه چي، دبير کل جمعيت فرزندان شاهد صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، نيز در اين نشست ضمن تقدير از عملکرد انجمن علمي اقتصاد شهري ايران گفت: کسب رتبه برترين انجمن علمي کشور در سال 93 نشان از توانمندي هاي گسترده اين انجمن و اقدامات جهادي در حوزه علوم اقتصاد شهري دارد.
وي با تاکيد بر اين که جمعيت فرزندان شاهد صدا و سيما آماده تعاملات رسانه اي در راستاي تقويت فرهنگ اسلامي ايراني در حوزه شهري است، افزود: اميدواريم انعقاد تفاهم نامه اخير بتواند مسير پيش روي تعاملات طرفين را هموارتر سازد و بتوانيم با تمام توان قدردان ايثارگري هاي فرزندان سلحشور مهين اسلامي خود باشيم. 

منبع : خبرگزاری موج / خبرگزاری میزان

کد خبر: 62976

تاریخ انتشار: 94/05/07

نویسنده : سید محسن طباطبایی

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟