دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

فقدان سند جامع شهر اسلامی در شهرداری ها موجب تغییر ظاهر ایران اسلامی می شود فقدان سند جامع شهر اسلامی در شهرداری ها موجب تغییر ظاهر ایران اسلامی می شود

فقدان سند جامع شهر اسلامی در شهرداری ها موجب تغییر ظاهر ایران اسلامی می شود

۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۸/۲۸
شهری و جامعه
شماره خبر: ۵۰۹۵۰

خبرگزاری شبستان: دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی با لازم خواندن تنظیم سند جامع شهر اسلامی به منظور استفاده شهرداری ها گفت: در این صورت ظاهر ایران اسلامی حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات راجع به شهرهای اسلامی گفت: یک اتفاقی که در دو دهه اخیر زیاد شده موضوع آشپزخانه های اوپن است که این طراحی حریم بین میهمان و میزبان را می شکند و این از لحاظ تربیتی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی نامناسب است.

 وی ادامه داد: این مسئله در مبلمان شهری نیز مطرح است و اگر بخواهیم به شهرها چهره اسلامی بدهیم باید معماری این شهرها تغییر دهیم و متاسفانه در حال حاضر معماران شهرهای استانی بیشتر در شهرهای کوچک فعال هستند و با توجه به اینکه 73 درصد از جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند ترویج فرهنگ اسلامی در شهرها اهمیت ویژه ای دارد.

 مزدآبادی با انتقاد از اینکه متاسفانه مصادیق ظاهری شهرهای اسلامی این روزها کاهش یافته، افزود: تزریق فرهنگ غربی با ابزارهای رسانه ای، عدم اهتمام دانشگاه ها به معماری و هنرهای اسلامی، کاهش بسیار زیادی تولیدات شهرهای اسلامی در مراکز علمی و پژوهشی ما و تاثیر خطاهای فرهنگی اقلیت های مختلف در جمعیت اسلامی ما باعث شده که مظاهر اسلامی شهرها این روزها کاهش یابد.

 وی با اشاره به اینکه لازم است یک سند جامع شهرهای اسلامی در شهرداری ها به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید در اسناد بالادستی باید برای شهرهای اسلامی به شکل کاملا خاص و عملیاتی اندیشیده نشده است.

منبع : خبرگزاری شبستان

تاریخ انتشار : 1395/08/21

شماره خبر : 587178

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟