دکتر سیدمحسن <span>طباطبایی</span> مزدآبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی

دکتر سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی

نقش شهرها در مدیریت جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی نقش شهرها در مدیریت جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی

نقش شهرها در مدیریت جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی

۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۹/۱۷
شهری و جامعه
شماره خبر: ۳۷۷۶۲۳

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه اغلب شهرها فرایند تغییرات اقلیمی را تجربه خواهند کرد و این مسئله می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: با این حال شهرها در مدیریت جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی یک نقش ویژه دارند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با توجه به برگزاری کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد از 30 نوامبر تا 11 دسامبر در شهر پاریس گفت: به نظر می‌‌رسد که شهرها می‌توانند نقش بسیار مهمی در ایجاد تغییرات آب و هوایی به سمت شرایط نرمال ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه جهان به شدت از فعالیت‌های انسانی آسیب دیده است و اگر این روند ادامه پیدا کند بعید نیست در آینده نه چندان دور کره خاکی قابلیت ادامه زیست انسان را نداشته باشد، یادآور شد: هم اکنون متوسط درجه حرارت جهانی با نرخ 0.76 درجه نسبت به دوران قبل از صنعتی شدن در حال افزایش است و آب دریاها نیز نسبت به قرن 19 ، هفده سانتی متر بالا آمده است.

مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری با بیان اینکه این روند بسیاری از بلاهای طبیعی مانند سیل، خشکسالی ، موج های گرمایی و غیره را افزایش داده است، گفت: بدون شک این چالش‌ها به شدت می‌تواند سطح زندگی در کشورهای جهان را دستخوش تغییر دهد.

طباطبایی به جایگاه و نقش شهرها در تغییرات اقلیمی نیز اشاره کرد و افزود: اغلب شهرها فرایند تغییرات اقلیمی را تجربه خواهند کرد و این مسئله می‌تواند حاشیه نشینان شهری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه شهرها اگرچه در برابر تغییرات اقلیمی آسیب پذیرند اما در عین حال دارای شرایط منحصر بفردی هستند که می‌توانند با پذیرش نقش رهبری و مدیریت جهانی برای کاهش تغییرات اقلیمی و انطباق با آن اقدام کنند، گفت: بنابراین شهرها می‌بایست به برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه تغییر آب و هوا به طور جدی بپردازند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

تاریخ انتشار : 94/09/14

شماره خبر : 935086 

آیا مایل به اطلاع از مطالب جدید هستید؟